Kazimierz Leski „Bradl” – utalentowany inżynier, niedoszły pilot bojowy, genialny szpieg, który pracował dla jednej z najlepszych polskich organizacji wywiadowczych. Wychodził cało z każdej opresji, przedzierał się przez okupowaną Europę z fałszywymi dokumentami i wykradał najpilniej strzeżone tajemnice III Rzeszy.
Kazimierz Leski „Bradl” – utalentowany inżynier, niedoszły pilot bojowy, genialny szpieg, który pracował dla jednej z najlepszych polskich organizacji wywiadowczych. Wychodził cało z każdej opresji, przedzierał się przez okupowaną Europę z fałszywymi dokumentami i wykradał najpilniej strzeżone tajemnice III Rzeszy.
Komiks „Bradl” to opowieść o działalności Kazimierza Leskiego, jego pierwszych krokach w organizacji „Muszkieterowie” i karierze w Związku Walki Zbrojnej – Armii Krajowej. To także znakomity portret burzliwych czasów i doskonała okazja do spotkania z innymi wybitnymi żołnierzami Polskiego Państwa Podziemnego.
Twórcami komiksu są:
Twórcami komiksu są:
Tobiasz Piątkowski (ur. 1979) – scenarzysta, absolwent Politechniki Warszawskiej na Wydziale Architektury. Współautor m.in. serii „Status 7”, „48 stron”, „Rezydent”, „Koszmary zebrane”, „Pierwszej brygady” oraz „Nowych przygód Stasia i Nel”, a także komiksów i magazynów dziecięcych. Pracuje jako conceptual designer.
Marek Oleksicki (ur. 1979) – absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Grafiki. Pracuje w reklamie, jest też ilustratorem, plakacistą i rysownikiem komiksów. W Polsce ukazały się dwa albumy z jego rysunkami – „Odmieniec. Trzy” i „Ursynowska specgrupa od rozwałki. Metametal”. Jego prace publikowane były także w antologii komiksów o Powstaniu Warszawskim – „Powstanie ʼ44”. Przede wszystkim jednak współpracuje z zagranicznymi wydawnictwami. Jego najbardziej znane komiksy to „Frankenstein’s Womb” (do scenariusza Warrena Ellisa), „28 Days Later” (do scenariusza Michaela Alana Nelsona), a także „The Darkness: Close Your Eyes” i głośna seria „Zero” (do scenariuszy Alesa Kota).
Kazimierz Leski powraca w trzecim tomie serii Bradl! Opowieść utrzymana jest w eleganckiej stylistyce noir, stanowiącej idealną oprawę przygód nieustraszonych szpiegów z czasów II wojny światowej.